En dag i Uppsala

Med tanke på min nya grej, fritidsstudent, så har jag varit inne i Uppsala idag och lånat några böcker. Fritidsstudent visade sig nämligen vara en dyr hobby, första delkursens litteratur går på 1287kr + frakt på adlibris. Men HA, för dem, för nu har jag dem allihopa här hemma och det alldeles gratis - tack biblioteket!

I övrigt har dagens tur till Uppsala resulterat till ett bättre lokalsinne då jag tvingades korsa staden med bil och inte bara ta bussen in till centrum och sedan gå efter någon annan, eller alla de tillfällen då jag kört bil och blivit guidad av min medpassagerare för att hitta rätt. Sedan ska jag erkänna att jag utnyttjade eniro och att jag sedan, efter att jag varit på biblioteket, körde runt lite extra. Uppsala känns mycket mindre nu - det är bra!

Turen hem avslutades med några fina rea-fynd på gränby. Jag gillar inte riktigt gränby centrum då deras utbud är aningen taskigt i jämförelse med till exempel bergvik eller marieberg, men vad gör man inte när man bara för en gångs skull vill köpa saker i affären och inte på internet.

Tror detta var min dag i Uppsala. Jag avslutade kvällen med en film och en massa prat hos grannen, fast jag igentligen borde städat. Städa får jag göra imorgon. Då blir det en tur till djursjukhuset och en Johan på schemat också. Och tvätta. Jag tror det är dags att ta och sova nu med tanke på allt detta. Fundera på en ny bloggdesign kanske.. I alla fall, God Natt och sov gott!


Kommentarer
Postat av: Sara

Fått mitt kort!?

2010-01-18 @ 02:04:58
URL: http://csaras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0